viernes, 12 de enero de 2018

Comité de Ética Médica, apertura y cierre


Coincidiendo con la edición de nuestro "Decálogo ético para una buena medicina", recibimos un email con la notificación de que nuestra candidatura al Comité de Ética Asistencial ha sido desestimada, por segunda vez. ¡Qué le vamos a hacer! Nuestro gozo en un pozo... Pero queremos dejar constancia de la propuesta, de nuestro escrito y de la resolución final, que hemos de acatar, suponiendo la transparencia y aunque desconozcamos las valoraciones que se han hecho.

Nota.- Buena parre del texto que sigue está en gallego, y aunque no creo que haya demasiada dificultad de comprensión para los no gallegohablantes, siempre queda el recurso del traductor automático.

1. CONVOCATORIA PARA RENOVAR COMITÉ DE ÉTICA ASISTENCIAL (CEA)

Estimados/as compañeiros/as,

Dirixímosnos a todos vós en nome do Comité de Ética Asistencial (CEA). (...) 
En 2014, seguindo as directrices do SERGAS, o CEA incorporou novos membros da nosa Área Sanitaria sen distinción entre Atención Primaria e Especializada. Pasaron xa tres anos desde a última renovación do Comité de Ética Asistencial (CEA) polo que procede renovar e cubrir as vacantes que neste momento existen. O noso comité está composto actualmente por 20 membros, que imos ampliar a partir da convocatoria que se formaliza a través desta comunicación. No momento actual hai 6 vacantes que se deben cubrir.

Por isto convocamos a todo o persoal da EOXI de Vigo que estea interesado en pertencer ao CEA a solicitar a súa admisión neste, animando especialmente aos profesionais dos ámbitos que ata agora non se atopaban representados nel. (...) 

Fdo. Presidente y Secretario CEA-EOXI 

2. PRESENTACIÓN DE CANDIDATURA

Quero mostrar o meu interese en formara parte do Comité de Ética Asistencial. Xa o fixen noutra proposta anterior, sendo rexeitado sen razóns (éticas) convincentes.  Primeiro, porque no ámbito da atención primaria hai un baleiro importante neste espazo humanístico tan importante no eido da medicina. Segundo, porque sempre me ten motivado a ética, sendo un dos principais temas no meu blog de Humanidades Médicas e Música. Terceiro, porque formo parte dun grupo de traballo do Plan Estratéxico 2017-2021 relacionado coa comunicación, cuestión fundamental na bioética. Por outro lado, a miña formación é maiormente autodidacta, anque teño asistido cursos e reunións que incumben ao campo da ética médica (adxunto arquivo coa relación dos mesmos), e no meu blog “Medicina y Melodía” hai numerosas reflexións bioéticas, en xeral sustentadas en fontes bibliográficas ben fundadas, baixo a etiqueta “bioética médica”. Entre elas, as referidas a continuación: 
  • Compromiso ético del médico 
  • Dilemas éticos en Atención Primaria 
  • Eutanasia 
  • En torno al aborto 
  • Prescripción privada, asunción pública 
  • Sobre el charlatanismo médico 
  • La salud robada 
  • Un revoltijo de ética médica 
  • Sobre la humanización asistencial 
Son estas as razóns que podo argumentar en apoio da miña candidatura.

Fdo. JMBF (adxuntando curriculum de bioética)

3. DESESTIMACIÓN DE CANDIDATURA*

Estimado  José Manuel:   

En la última reunión ordinaria del Comité de Ética Asistencial del pasado 30 de Noviembre se procedió a la elección de los nuevos miembros para cubrir las plazas vacantes del mismo. Te agradecemos enormemente tu interés pero por desgracia el número de plazas es limitado y lamentamos comunicarte que en esta ocasión no has resultado designado al haber ya miembros del CEA de un área o disciplina profesional similar a la tuya. 

Con la confianza de que en el futuro podamos establecer algunas líneas de colaboración con las personas que estáis interesadas en la Bioética Asistencial, te reiteramos de nuevo las gracias por tu interés, poniendo el CEA a tu disposición y a la de las compañeros y usuarios del SERGAS que lo consideres oportuno.
***
*Ya es la segunda vez, y la respuesta (ahora en castellano, no en gallego) de "copio y pego". Así que continuamos nuestra labor bioética desde nuestra isla personal, a nuestro pesar al margen de los CEA...

No hay comentarios:

Publicar un comentario